News
Enter

 

Jak nakarmić pamięć?

Napisany przez
Jak nakarmić pamięć?

Jak nakarmić pamięć?

 

Jak nakarmic pamięćStres w szkole czy w miejscu pracy oraz zmęczenie powodują, że nasz umysł zaczyna funkcjonować na zmniejszonych obrotach – pogarsza się koncentracja, zdolność zapamiętywania i logicznego myślenia. Dieta na pamięć i koncentrację przyda się nie tylko przed maturą czy sesją egzaminacyjną. Na pracę umysłu bezpośrednio wpływają substancje chemiczne zawarte w jedzeniu. Niedobory poszczególnych składników mogą osłabić system nerwowy, pogorszyć zdolność koncentracji, kojarzenia i zapamiętywania faktów. Wiele osób nie wie jak sobie z tym poradzić. Szczególnie mocno odczuwają to osoby, które na co dzień muszą często wykorzystywać swoje szare komórki – uczniowie, studenci, kierowcy i pracownicy umysłowi.

 

srodek na koncentracjeZłoty środek?

Czy istnieją dobre środki na koncentrację? Tak.

Niedobory niektórych składników w diecie mogą spowodować spadek koncentracji, zapamiętywania, a także zwiększyć podatność na stres. Witaminy A, E i C, lecytyna, kwas foliowy, witamina B12, składniki mineralne, glukoza – tego nie powinno zabraknąć w twoim codziennym jadłospisie. Błędne jest myślenie, że dieta na koncentracje powinna składać się z napojów zawierających kofeinę.

Preparaty wspomagające pamięć są najczęściej poszukiwane przed maturą i sesją. Po suplementy na pamięć i koncentrację sięgają także osoby starsze. Dla osób dorosłych największe znaczenie ma możliwość szybkiego przyswajania nowych informacji, co ma kolosalne znaczenie w dalszej edukacji oraz pracy zawodowej. Mózg pracuje wówczas na najwyższych obrotach i potrzebuje „wspomagaczy”, które nie tylko poprawią naszą zdolność zapamiętywania, ale i koncentrację. W związku z tym preparaty wspomagające pamięć mogą służyć każdemu z nas. Wystarczy jedna tabletka dziennie naturalnego preparatu Energy & Memory, aby nie czuć zmęczenia. Docenią je także osoby, które mają kłopoty ze wstawaniem. Wystarczy, że zaraz po obudzeniu wezmą jedną tabletkę, aby się rozbudzić. Zażywanie Energy & Memory zwiększa koncentrację oraz poprawia pamięć. Ma ogromny wpływ na poprawę zdolności rozumowania i uczenia się. Jest niezastąpiony dla kierowców w długich nocnych podróżach.

Wskazania Energy & Memory: wyczerpanie fizyczne, ospałość, osłabienie, zaburzenia pamięci i koncentracji, roztargnienie, brak energii, nadmierna senność, zmęczenie psychiczne i fizyczne, obniżenie życiowej energii, osłabienie potencji, bóle głowy, migreny, otyłość, cellulit, zaburzenia krążenia na tle niedociśnienia. To idealny produkt dla uczniów i studentów, dla zapracowanych księgowych, kierowników i dyrektorów, menedżerów i innych aktywnych zawodowo osób, dla ludzi pracujących dużo przy komputerze, dla osób z nadwagą.

 

Dlaczego działa?

Kofeina zawarta w guaranie, zwana również guaraniną, działa wraz z innymi substancjami zawartymi w tej roślinie, dając w sumie inny efekt niż sama kofeina, zawarta np. w kawie. Ekstrakt z pnączy guarany stymuluje organizm do działania w stanach zwiększonego wysiłku umysłowego. Guarana zawiera 4 razy więcej kofeiny niż zwykła kawa i utrzymuje umysł w stanie pobudzenia aż 6-7 godzin, czyli znacznie dłużej niż tradycyjne tabletki na pamięć. Ponadto działanie guaraniny nie daje tak gwałtownych reakcji fizycznych, jakie wywiera na nas kawa. Guarana wykorzystywana jest w regionie Amazonki od tysięcy lat, bez jakiejkolwiek szkody dla organizmu. Od guarany nie można się uzależnić i nie wykazuje ona negatywnego wpływu na sen, co ma miejsce w przypadku kofeiny. Naturalne właściwości guarany są szczególnie przydatne w zwalczaniu stanów depresyjnych, wynikających z wyczerpania nerwowego. Guarana przywraca dobry nastrój bez nagłych wahnięć emocji. Działając na cały system nerwowy, nie zaś na poszczególne części ciała, guarana przynosi długotrwały efekt „pozytywnego pobudzenia”.

 

Lecytyna wchodzi w skład błon komórkowych układu nerwowego, dlatego poprawa nie tylko pamięć i koncentrację, lecz także stan napięcia nerwowego. najczęściej jest określana mianem paliwa dla mózgu. W lecytynie znajduje się też inozytol, który pomaga w przesyłaniu sygnałów nerwowych i uczestniczy w pracy enzymów. Dzięki niej substancje odżywcze, witaminy i minerały lepiej się wchłaniają. Zwiększa zdolność zapamiętywania oraz poprawia koncentrację. Dzięki niej można szybciej się uczyć i lepiej radzić sobie ze stresem, dlatego jest polecana uczniom, studentom i osobom, które na co dzień pracują umysłowo. Składniki lecytyny pełnią również inne funkcje m.in. mają świetny wpływ na poziom naszego cholesterolu i stanowią wsparcie dla naszego pęcherzyka żółciowego czy wątroby.

Najcenniejszym źródłem lecytyny jest soja. Lecytyna sojowa jest najbardziej aktywna biologicznie, gdyż głównymi jej składnikami są: cholina, inozytol i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (ponad 50% masy lecytyny) w tym podstawowy kwas linolowy z rodziny Omega 6, który musi być dostarczony wyłącznie z pokarmem i jest niezastąpionym składnikiem wielu kluczowych związków w organizmie. Inozytol zawarty w lecytynie sojowej zwiększa wrażliwość receptorów na serotoninę. Poprzez takie działanie podnosi sprawność pamięci, jasność myślenia, stabilizuje nastrój.

Cholina (składnik lecytyny) stabilizuje strukturę neurolemmy i osłonek mielinowych. Pełni również rolę budulcową i proregenerującą w stosunku do neuronów i komórek glejowych. Poprawia warunki przepływu informacji, co przyczynia się do usprawnienia procesu zapamiętywania i odtwarzania zapamiętanych informacji. Podczas przemiany materii z choliny wytwarza się także acetylocholina (neuroprzekaźnik), która jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego. Dzięki temu jesteśmy w stanie skoncentrować się na wytężonym działaniu i wykazać pomysłowością. Jeżeli jednak brakuje w organizmie choliny, stany takie są krótkotrwałe. Cholina pobudza układ nerwowy wzmacniając zdolność koncentracji i zapamiętywania. Codzienne spożycie związków zawierających cholinę ułatwia myślenie, zapewnia redukcję znużenia, zwiększenie żywotności oraz wydajności umysłowej, zwiększa pojemność pamięciową, hamuje rozwój depresji oraz demencji starczej i niektórych degeneracyjnych chorób układu nerwowego (stwardnienie rozsiane, choroba Alzhaimera). Zapewnienie odpowiedniego poziomu choliny pozwala na szybką regenerację po wzmożonym wysiłku fizycznym.

Wśród witamin właściwości antyoksydacyjne wykazują witaminy A, C i E. Neutralizują one wolne rodniki, które negatywnie wpływają na zdrowe komórki, także nerwowe.
Witamina E sprzyja regeneracji układu nerwowego, witamina C odpowiedzialna za sprawną pracę umysłu i rozwój mózgu. Niedobór tej witaminy powoduje problemy z nauką i trudności z koncentracją, zmęczenie i osłabienie.

 

Magnez wspomaga przewodzenie impulsów z nerwów do mięśni oraz chroni układ nerwowy przed uszkodzeniami ze strony metali ciężkich. Jego wchłanianie może być zaburzone przez doustne środki antykoncepcyjne, alkohol, kawę, zbyt dużą ilość tłuszczów i konserwantów w spożywanych produktach.

Polecamy: Energy & Memory (90 tabletek) i Triple Potency Lecithin (100 kapsułek)

Zostaw komentarz

Skomentuj

* Imię:
* E-mail: (Nie publikowane)
   Strona www: (Adres strony zhttp://)
* Komentarz: